امروزه شبکه های اجتماعی قدرت زیادی در دست خود دارند. یعنی افراد زیادی از این شبکه ها استفاده میکنند.
اینستاگرام یکی از بزرگ ترین غول های این مجموعه است که در کشور ما هم کاربران زیادی از این شبکه بزرگ استفاده میکنند. شاید خود شما هم وقتی بیکار میشوید به این شبکه اجتماعی میروید و ساعت ها در آن وقت میگذرانید.
علاوه بر این، اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی محصولات یک کسب و کار دارد و شرکت ها و کسب و کار های زیادی از آن استفاده میکنند تا با مخاطب هدفشان ارتباط برقرار کنند. اگر شما هم کسب و کاری دارید ولی راجع به این قضیه هنوز اطلاعات کافی ندارید با ما همراه باشید.
تولید محتوا در اینستاگرام یعنی تولید عکس، متن، ویدیو و یا... با استفاده از ابزار هایی که در دسترستان است تا بتوانید افراد بیشتری را به خود جذب کنید و بیشتر شناخته شوید.
این ساده ترین تعریف از تولید محتوا برای یک کسب و کار در اینستاگرام است. البته چیز های دیگری را نیز باید رعایت کنید که در ادامه راجب آنها حرف میزنیم.
شما باید در نظر داشته باشید که قرار نیست که این کار راحت باشد و قطعا شما رقیبان زیادی خواهید داشت ولی به طور حتم اگر این کار را جدی بگیرید و در آن استمرار داشته باشید میتوانید خیلی سریع تر از آنچه فکرش را میکنید موفق شوید.
اول از هرچیزی هدف خود را از انجام این کار مشخص کنید. قطعا شما میخواهید که محصولات یا خدمات خود را از طریق اینستاگرام به بقیه نشان دهید تا بلکه بتوانید فروش خود را افزایش دهید.
ولی باید مشخص کنید که آیا برای اینستاگرام برنامه های دیگری هم در سر دارید یا نه؟ و یا اینکه ایده های جدیدی در سر دارید که بخواهید آن ها را عملی کنید یا نه؟ در هر صورت باید برای خودتان دلیلی کاملا مشخص تعریف کنید که چرا میخواهید این کار را انجام دهید.
زیرا در مسیر تولید محتوا در این شبکه اگر هدف خاصی نداشته باشید بعد از مدتی از این کار خسته میشوید و سریع آن را کنار میگذارید. بهتر است که این کار را انجام دهید تا در ادامه مسیر وقتی خسته شدید هدفتان را به یاد بیاورید و دوباره ادامه دهید.
خیلی خب حالا که هدف خود را مشخص کردید وقت آن است که بهتر اینستاگرام و ابزار هایی که در اختیار شما قرار داده است را بشناسید که به ترتیب در قسمت پایین آن ها را با هم بررسی میکنیم.
-پست و استوری: مهم ترین ابزار های شما این دو هستند که درواقع محتوای تصویری در آن ها قرار میگیرد. باید بدانید که این ابزار ها خودشان دارای قسمت های دیگری مانند هشتگ، کپشن، قسمت نظرسنجی، پست های اسلایدی، فیلتر های مختلف، استیکرها و همچنین ابزار های بسیاری دیگری که باید به مرور زمان کار با آن ها را یاد بگیرید.
insights اینستاگرام: این یکی از مهم ترین قسمت های یک پیج اینستاگرام است. شما با insights اینستاگرام میتوانید پیج خودتان را آنالیز کنید. این ابزار شامل قسمت هایی مثل مشاهده فعالیت کاربران، بیشترین تایمی که آن ها در اینستاگرام هستند، نمودار فالوور های شما، تعداد افرادی که از پیج شما دیدن کردن و... .
برای اینکه این قسمت در پیج شما فعال شود باید پیج خود را به یک پیج کاری ارتقا دهید.
این ها ابزار هایی هستند که میتوانید برای ارتقای پیج خود از آن ها استفاده کنید اما فقط استفاده از ابزار ها نمیتواند تضمین کننده این باشد که پیج شما قطعا موفق خواهد بود و باید به چیزهای دیگری نیز توجه کنید.
شما قصد این را دارید که از پیج خود فروش بیشتری داشته باشید. برای این کار باید محتوای با ارزش تولید کنید و به احساسات مخاطب خود اهمیت دهید.
فکر کنید؛ چه چیزی باعث میشود وقتی کسی از پیج شما دیدن میکند آن را فالو کند و محتوای آن را دنبال کند. اگر برای این سوال جوابی ندارید پس باید بیشتر به مخاطب خود توجه کنید.
خودتان را به عنوان یک کاربر عادی در نظر بگیرید. فرض کنید میخواهید یکی از پیج های مربوط به چیزی که میخواهید را فالو کنید. آن پیج باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا شما وادار به فالو کردن آن شوید؟
قطعا شما تا چیز ارزشمندی در آن نبینید هیچ علاقه ای به دنبال کردن آن نخواهید داشت. شما هم برای پیج خودتان باید همین کار را انجام دهید.
حقیقت این است که هدف کلی اینستاگرام این است که تا جایی که میشود کاربران را در خود نگه دارد.
یعنی اگر پیج شما بتواند افراد بیشتری به خود جذب کند و بیشتر آن ها را در اینستاگرام نگه دارد، اینستاگرام به شما بهای بیشتری خواهد داد چون میفهمد که پیج شما محتوایی ارزشمند درون خود دارد و به همین دلیل هست که مردم دوست دارند پیج شما را بیشتر ببینند.
شما قرار نیست که یک محتوا درست کنید و بعد از آن دیگر هیچ کاری انجام ندهید و عملکردی مثل تلویزیون داشته باشید.
شما برای موفقیت در این شبکه اجتماعی نیاز دارید تا با کاربرانتان در ارتباط باشید و پیوسته از آن ها راجب چیز های مختلف سوال بپرسید و از نظرات آن ها در جهت بهبود کیفیت محصول خودتان استفاده کنید.
سعی کنید بعضی از پست ها و یا استوری هایی درست کنید که در آن ها کاربران نظرات و یا تجربه هایشان راجب شما را به اشتراک بگذارند.
در آخر اگر بتوانید که این کار را به درستی انجام دهید و با آن ها در ارتباط باشید به وفادار ترین مخاطبان پیج شما تبدیل خواهند شد و از شما حمایت خواهند کرد.
به یاد داشته باشید که برای موفق شدن در هر کاری به صبر و تلاش زیادی نیاز است.
اینکه بتوانید محتوای تاثیرگذار برای مخاطبتان تولید کنید و به مرحله ای برسید که نیازی به تبلیغات و چیز های دیگر نداشته باشید قرار نیست کار راحتی باشد اما غیر ممکن هم نیست.
امیدواریم نکاتی که در بالا به شما گفتیم بتواند در این مسیر به شما کمک کند.
ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.
همکاران ما پاسخگو خواهند بود
نیاز به مشاوره دارید؟
021-91016097پیگیری سفارش
وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنید.