راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام

راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است. این شبکه اجتماعی به لطف همین تعداد کاربران، به یکی از بززرگترین گزینه‌های بازاریابی و کسب درآمد تبدیل شده است. در حقیقت اینستاگرام دنیایی بزرگ با تعداد مخاطبین زیاد را در اختیار تمامی کسب و کارها قرار داده و هر کسب و کار که از چنین موقعیتی استفاده نکند، محکوم به شکست خواهد بود.
قدم اول برای فعالیت در اینستاگرام، چیدن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است که می‌توانید با راهنمایی‌های یک فرد متخصص، آن را طراحی و بر روی آن کار کنید. با این حال، چیزی که باید در قدم بعدی به آن فکر کنید، پست کردن محتوا در اینستاگرام است. با توجه به این که اینستاگرام برای پست کردن تصویر، امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ در این مقاله رهنمایی قدم به قدم برای پست کردن محتوای تصویری برای شما تهیه شده که می‌تواند انواع دیگر محتوا را نیز با استفاده از آن پست کنید.


قدم اول؛ آیکون + را پیدا کنید!


اولین قدم و ساده‌ترین مرحله پست کردن محتوا در اینستاگرام پیدا کردن آیکون + است. البته اگر فصد استفاده از استوری را دارید کافی است بر روی عکس پروفایل بزنید. آیکون + را می‌توانید در بخش پایینی نرم افزار در کنار کلیدهای لمسی خانه، مرورگر و پروفایل پیدا کنید.


قدم دوم؛ انتخاب عکس یا فیلمی که آماده کرده‌اید


خوشبختانه بعد از لمس کلید +، اینستاگرام به صورت خودکار عکس‌ها و ویدیوهایی که در دستگاه خود دارید را به شما نشان می‌دهد. باید از بین این عکس‌ها و فیلم‌ها یکی را برای پست کردن انتخاب کنید؛ البته می‌توانید به عنان جایگزین با لمس آیکون دوربین، با برنامه اینستاگرام از سوژه خود عکس بگیرید و آن را پست کنید. بعد از انتخاب عکس، می‌تواند آن را برش دهید یا از چند عکس به صورت همزمان استفاده کنید.


راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام


قدم سوم؛ پست کردن اسلاید


دوست دارید چند عکس را به صورت یک اسلاید پست کنید؟ اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا به راحت‌ترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. برای این کار، وقتی که عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید؛ باید با به دنبال یک آیکون با شکل دو مربع درون هم باشید. وقتی این آیکون را لمس کنید، می‌توانید چند عکس یا ویدیو را برای پست کردن انتخاب کرده و ترتیب نمایش آنها را ویرایش کنید.


راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام


قدم چهارم؛ از فیلترها استفاده کنید


اینستاگرام در حالت استاندارد 24 فیلتر را در اختیار شما می‌گذارد تا بر روی عکس‌های خود از آنها استفاده کنید. بعد از انتخاب عکس‌ها و تایید آنها با لمس فلش بالای صفحه، به صورت خودکار به بخش فیلترها منتقل می‌شوید. با لمس هر فیلتر می‌توانید نتیجه آن را نیز به صورت زنده روی عکس خود ببینید.
فیلترها به صورت خودکار با بالاترین میزان قدرت بر روی عکس‌های شما اعمال می‌شوند. با این حال، می‌توانید با دوبار ربه زدن روی فیلتر، قدرت و شدت آن را کنترل کنید. همچنین با لمس آیکون چوبدستی بالای عکس‌ها می‌تواند آنها را قبل از پست کردن بیشتر ویرایش کنید.


راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام


قدم پنجم؛ عکس خود را ویرایش کنید


در همان بخش فیلترها، گزینه دیگری به اسم EDIT وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن عکس‌های خود را ویرایش کنید. گزینه‌های ویرایش عکس زیاد هستند که کاربرد و نحوه استفاده ازهر کدام از آنها را به صورت اختصار برای شما باز توضیح می‌دهیم.



  • Adjust: این گزینه به معنای تطبیق دادن است. با لمس آیکون می‌توانید عکس را بچرخوانید و به آن زاویه بدهید.

  • Brightness: این گزینه به معنای تنظیم روشنایی است. با لمس این گزینه می‌توانید عکس خود را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید.

  • Contrast: کنتراست به شما کمک می‌کند تا شدت رنگ‌ها را کنترل کنید. با استفاده این گزینه می‌توانید به عکس خود جلوه ویژه‌ای ببخشید.

  • Structure: این گزینه به معنای ساختار است. با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود به عکس خود حالتی HD شکل بدهید و آن را سر زنده‌تر کنید.

  • Warmth: با انتخاب این گزینه می‌توانید دمای عکس خود را تنظیم کنید. در واقع با استفاده از این بخش می‌توانید به رنگ‌ها، سایه‌ای سرد یا گرم اضافه کنید.

  • Saturation: گزینه Saturation اشباع رنگ در تصاویر شما را کنترل می‌کند.

  • Color: با استفاده از این گزینه می‌توانید فیلترهای رنگی بر روی عکس خود اعمال کنید تا یک سایه رنگی به تصویر خود ببخشید.


به غیر از مواردی که اینجا از آنها صحبت شد، گزینه‌های دیگری نیز برای ویرایش عکس وجود دارند که می‌توانید در اینستاگرام آنها را امتحان کنید.


راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام


قدم ششم؛ کپشن بنویسد


کپشن بخش مهمی از محتوای شما است! همین بخش است که مشخص می‌کند مخاطب تا چه حد می‌تواند با پست شما ارتباط برقرار کند. بعد از ویرایش عکس و ورود به صفحه بعدی، وارد بخش نوشتن کپشن می‌شوید. سعی کنید خلاقیت به خرج داده و متنی که می‌نویسید را زیاد طولانی نکنید. سعی کنید در کپشن‌هایی که می‌نویسد از ایموجی هم استفاده کنید. ایموجی‌ها باعث می‌شوند کاربران هنگام خواندن کپشن خسته نشوند و احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشند.


راهنمای قدم به قدم


قدم هفتم؛ از هشتگ‌ها استفاده کنید


می‌دانید که اینستاگرام قابلیت جست و جو نیز دارد. بنابراین باید بتوانید با استفاده از هشتگ‌های مناسب پست‌های اینستاگرام خود را به موتور جست و جوی اینستاگرام معرفی کنید. سعی کنید از هشتگ‌های پر کاربرد استفاده کنید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را به سمت محتوایی که پست کرده‌اید، جذب کنید.


قدم هشتم؛ دوستان خود را تگ کنید


منظور از دوست، می‌تواند دوستان کاری شما نیز باشد. می‌توانید با تگ کردن دوستان خود بر روی پست‌ها، مخاطبین را به صفحه آنها ارجاع دهید. دوستان شما نیز می‌توانند با تگ کردن شما بر روی پست‌هایشان، مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه شما راهنمایی کنند.


راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام


کلام آخر


وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود، همه از الگوریتم‌های اینستاگرام صحبت می‌کنند. اما دانستن الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی، به تنهایی نمی‌تواند شما را به قله موفقیت برساند. شما باید بتوانید یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا در نظر بگیرید و ترفندهای پست کردن محتوا در اینستاگرام را به خوبی بدانید. در نهایت اگر نکته‌ای وجود دارد که حس می‌کنید جایش در این مقاله خالی است؛ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبار های مرتبط

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی هر روزه نقش پر رنگ‌تری در زندگی ما پیدا می‌کنند.

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

در کنار دیگر خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا از مهمترین آن‌ها است.

تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام

تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام

اگر کوچکترین آشنایی و برخوری با اینترنت داشته باشید حتما از اینستاگرام و فعالیت‌های آن باخبرید

تبلیغات اسپانسری چیست

تبلیغات اسپانسری چیست

احتمالا همه عباراتی چون پست اسپانسر شده یا محتوای اسپانسر شده را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

اگر صاحب برندی هستید که صفحه‌ی کاربری در اینستاگرام دارد، حتما برایتان جالب است اگر بدانید که می‌توا

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش های جذاب این شبکه اجتماعی است که شما را قادر می سازد تا به صورت جهانی

تبلیغات در اینستاگرام چیست

تبلیغات در اینستاگرام چیست

تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین شیوه‌های جذب فالوور، افزایش فروش و دیده شدن است.

گسترش کسب و کار در اینستاگرام

گسترش کسب و کار در اینستاگرام

در هر روز افراد متفاوتی که هر کدام علاقه مندی های مختلفی دارند، به اینستاگرام اضافه می شوند.

×

همکاران ما پاسخگو خواهند بود

نیاز به مشاوره دارید؟

021-91016097

پیگیری سفارش

وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنید.