استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی هر روزه نقش پر رنگ‌تری در زندگی ما پیدا می‌کنند. اینستاگرام یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که تعداد کاربران فعال در آن هر روز بیشتر می‌شود. احتمالا همه متوجه شده‌اید که در این شبکه اجتماعی افرادی وجود دارند که با کمترین تعدا محتوا، مخاطب زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. در همین حال، حساب‌های کاربری را می‌بینید که روزانه چندین محتوا پست می‌کنند اما هیچ مخاطبی ندارند! حقیقت این است که برای رشد در اینستاگرام پست کردن عکس‌ها و متن‌های زیبا کافی نیست؛ چیزی که به آن نیاز دارید، استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است. در این مقاله به مراحل ایجاد یک استراتژی عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام خواهیم پرداخت.


قدم اول؛ تجزیه و تحلیل


تجزیه و تحلیل، اولین قدم برای پیاده کردن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا است. در واقع برای طراحی استراتژی ابتدا باید یک تصویر کلی از خودتان، مخاطبانتان و رقیب‌هایتان در اینستاگرام داشته باشید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید و نکات مهم را در یک دفترچه یادداشت کنید.


پروفایل


پروفایل شما در اینستاگرام، مینی وبسایتی است که باید اطلاعات کاملی را به مخاطب شما ارائه دهد؛ پس باید قبل از هر کاری پروفایل خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که راه‌های تماس مختلفی برای مخاطبین خود در نظر گرفته‌اید و لینک وبسایت خود را در بیو قرار داده‌اید. بعد از پر کردن تمامی این اطلاعات، به پروفایل خود نگاهی بیاندازید؛ آیا به اندازه کافی برای مخاطب‌ها جذاب است؟! اگر جواب "نه" است باید همه چیز را دوباره بررسی کنید.


محتوا


بحث اصلی ما در این مقاله، محتوا است و قاعدتا برای طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام باید محتوا را نیز زیر ذره بین قرار دهیم. صفحه اینستاگرام شما باید در اولین نگاه شبیه یک مجله با اطلاعات مفید باشد. صفحه اینستاگرام شما نباید به هیچ وجه پر از تبلیغات یا موضوعات بی ربط به کار شما باشد! باید این سوال‌ها را از خود بپرسید که اگر جا مخاطب بودید، تولید کننده‌ی این محتوا‌ها را دنبال می‌کردید؟ آیا به اندازه کافی تنوع دارید؟ اگر جواب "نه" بود، باید به فکر یک استراتژی جدید یا بهبود استراتژی جدید باشید.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام


اهداف خود را مشخص کنید


اصلا چرا در اینستاگرام حضور دارید؟! دنبال چه مخاطبانی هستید؟ می‌خواهید برای برند خود مشتری جذب کنید؟ یا قصد دارید با جذب فالور از راه تبلیغات درآمد کسب کنید. باید بتوانید اهداف خود را مشخص کنید. اگر هدف مشخصی ندارید و صرفا در اینستاگرام هستید که به آنجا هم سری زده باشید، بهتر است صفحه خود را ببندید و بیشتر از این به اعتبار خود صدمه نزنید.


قدم دوم؛ استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام


حال که یک تصویر کلی از مخاطبان و کاری که می‌کنید دارید، وقت آن رسیده تا یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام پیاده کنید. برای این کار به سه چیز نیاز دارید:



  • تم محتوا

  • درون مایه محتوا

  • برنامه مشخص برای پست کردن محتوا


تم محتوا


اینستاگرام پلتفرمی بصری است، پس باید تمی برای صفحه اینستاگرام خود انتخاب کنیم که بتواند تصویری کلی از برند ما در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان بگذارد. برای مشخص کردن تم پست‌هایتان ابتدا باید رنگ‌ها، فیلترها‌ و فونت‌هایی که می‌خواهید برای تولید محتوا استفاده کنید، انتخاب کنید. بعد از این مرحله باید فرمت اصلی پست‌های خود را مشخص کنید. مثلا می‌خواهید پستهای صفحه‌تان اسلایدی باشد، تک عکس باشد یا IGTV؟ در واقع باید مشخص کنید که می‌خواهید روی چه فرمتی تمرکز کنید. چرا که انتخاب فرمت برای تولید محتوا زمان گیر است.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام


درون مایه محتوا


باید بتوانید درون مایه محتوای خود را مشخص کنید. به طور کلی محتوا به چهار دسته آموزشی، متقاعد کننده، القا کننده و سرگرم کننده تقسیم می‌شود. باید بدانید که کدام درون مایه برای محتوا و هدف شما مناسب‌تر است. دلیلی که بالاتر گفتیم هدف خود را مشخص کنید دقیقا همین بود. برای مثال اگر هدف شما فروش باشد، باید به سمت تولید محتوا با درون مایه متقاعده کننده و القا کننده بروید؛ اما اگر می‌خواهید با تبلیغات از اینستاگرام کسب درآمد کنید، بهتر است به سراغ تولید محتوا با درون مایه آموزشی و سرگرم کننده بروید.


برنامه مشخص برای پست کردن محتوا


شاید یکی از مهم‌ترین مراحل برای پیاده کردن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، همین باشد. پیشنهاد ما این است که یک تقویم برای خود بسازید و تمامی پست‌ها و موضوعاتی که می‌خواهید به آنها بپردازید را روی آن مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند یک برنامه کلی برای تولید محتوا و محدودیت زمانی خود داشته باشید.
برای طراحی یک تقویم محتوا گذاری در اینستاگرام باید بدانید که می‌خواهید هر چند وقت یک بار پست بگذارید. روزانه، هفتگی یا ساعتی؟! اگر جواب این سوال را نمی‌دانید، می‌توانید با بررسی رقبایتان به یک نتیجه خوب برسید. زمانی را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری فعال و آنلاین هستند؛ این کار به بالا بردن بازخورد شما از مخاطبین کمک می‌کند.


قدم سوم؛ بهبود و بروزرسانی دائم استراتژی تولید محتوا


استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام شما آماده است اما این پایان کار شما نیست. در واقع کار اصلی شما، یعنی بهبود و ارتقا این استراتژی شما از اینجا شروع می‌شود. باید دائما به دنبال مخاطب و محتوای جدید باشید تا بتوانید در بازار رقابتی باقی بمانید. برای این کار کافی است تا نکات زیر را به خاطر بسپارید.



  • باید الگوریتم اینستاگرام را بشناسید! الگوریتم اینستاگرام به صورت متوالی در حال بروزرسانی و تغییر است. یکی از وظایف شما این است که الگوریتم این شبکه اجتماعی را به صورت مرتب بررسی و محتوای خود را با آن هماهنگ کنید.

  • سعی کنید با دیگر تولید کننده‌های محتوا همکاری کنید. این همکاری می‌تواند پست کردن محتوای یکدیگر در صفحه اینستاگرام یا برقرای یک مسابقه به صورت شریکی باشد. مهم این است که بتوانید از گروه‌های مخاطبین یکدیگر استفاده کنید.

  • بازدهی و عملکرد صفحه خود را بررسی کنید. ابزار زیادی برای این کار وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما باید بدانید مخاطبان تا چه حد با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند یا آن را می‌پسندند.


در نهایت باید گفت که شبکه‌های اجتماعی خیلی زود تمامی جوانب زندگی ما را در بر خواهند گرفت؛ هر چه دیرتر کسب و کار خود را در این شبکه‌ها راه اندازی کنید، کار را برای خود سخت‌تر کرده‌اید. پس همین امروز شروع کنید و استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام خود را طراحی کنید.

اخبار های مرتبط

راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام

راهنمای قدم به قدم پست کردن محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است.

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

در کنار دیگر خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا از مهمترین آن‌ها است.

تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام

تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام

اگر کوچکترین آشنایی و برخوری با اینترنت داشته باشید حتما از اینستاگرام و فعالیت‌های آن باخبرید

تبلیغات اسپانسری چیست

تبلیغات اسپانسری چیست

احتمالا همه عباراتی چون پست اسپانسر شده یا محتوای اسپانسر شده را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

اگر صاحب برندی هستید که صفحه‌ی کاربری در اینستاگرام دارد، حتما برایتان جالب است اگر بدانید که می‌توا

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش های جذاب این شبکه اجتماعی است که شما را قادر می سازد تا به صورت جهانی

تبلیغات در اینستاگرام چیست

تبلیغات در اینستاگرام چیست

تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین شیوه‌های جذب فالوور، افزایش فروش و دیده شدن است.

گسترش کسب و کار در اینستاگرام

گسترش کسب و کار در اینستاگرام

در هر روز افراد متفاوتی که هر کدام علاقه مندی های مختلفی دارند، به اینستاگرام اضافه می شوند.

×

همکاران ما پاسخگو خواهند بود

نیاز به مشاوره دارید؟

021-91016097

پیگیری سفارش

وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنید.