احتمالا همه عباراتی چون پست اسپانسر شده یا محتوای اسپانسر شده را در سایتها وشبکه های اجتماعی مختلف دیدهاید. وقتی با چنین عبارتی برخورد میکنید، با تبلیغاتی اسپانسری رو به رو هستید. نکته جالب در رابطه با این نوع تبلیغات، بازدهی بالای آنها است. در واقع محتوای اسپانسر شده شرکت یا کسب و کار شما را به افرادی معرفی میکند که مخاطب بالقوه شما هستند. دلیل بازدهی بالای این نوع تبلیغات ارزشی است که شما برای مخاطبهایتان قائل میشوید؛ در واقع شما از مطالب و محتوایی حمایت میکنید که آنها دوست دارند. در این مقاله در رابطه با این نوع جذاب از تبلیغات صحبت؛ و تمامی جوانب آن را بررسی خواهیم کرد.
چیزی که بین بازاریابها جا افتاده تبلیغات اسپانسری است اما وقتی در مورد این تبلیغات حرف میزنیم، منظورمان هر گونه محتوایی است که توسط کسب و کارها و شرکتها اسپانسر میشود تا مخاطب بیشتری جذب کنند. در واقع شرکت اسپانسر به تولید کننده محتوا پولی پرداخت میکند تا یک محتوای مناسب تولید کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. حال این محتوا میتواند در شبکههای اجتماعی، سایتها و یا هر پلتفرم دیگری در اختیار کاربران قرار بگیرد.
به عبارت دیگر، محتوای اسپانسر شده تبلیغی است که همه دوست دارند ببینند؛ چرا که به صورت عادی چنین محتواهایی را دنبال میکنند. این نوع از تبلیغات به علت همین علاقه کاربران است که پس از سالها هنوز هم بازدهی بسیار مناسبی دارند! شاید برای شما جالب باشد که بدانید این روش از گذشتههای دور استفاده میشده؛ اما با گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی، شکلی جدیدی به خود گرفته و به محتوای اسپانسر تغییر شکل داده است.
بالاتر هم گفتیم که تبلیغات اسپانسری مدت زیادی است که به یکی از روشهای بازاریابی تبدیل شده است. دهه 1920 رادیو رسانه یکه تاز جهان بود. این رسانه آنقدر محبوب بود که سریالهای صوتی تولید میکرد؛ چیزی شبیه به پادکستهای امروزی! همین زمان بود که صابون اکسیدل شروع به حمایت مالی از یک برنامه رادیویی کرد. جالب است بدانید که فروش شرکت آنقدر بالا رفت که هنوز هم که هنوز است صابون را به اسم آن برنامه رادیویی یعنی اپرا میشناسند!
امروزه اما تنها هدف بازاریابها رادیو نیست. شبکهای اجتماعی، سایتها، وبلاگها و... همگی میتوانند هدف مناسبی برای تبلیغات اسپانسری باشند. پایینتر میتوانید دلایل اصلی محبوب بودن تبلیغات اسپانسری بین مخاطبان را پیدا کنید.
محتوای اسپانسر شده به شرکت یا برند شما اعتبار میبخشند؛ چرا که شما تبلیغات را با محتوایی همراه میکنید که خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به آن برای مخاطب نیز لذت بخش است.
تبلیغات اسپانسر شده به جای متوقف کردن روند یادگیری یا تفریح مخاطب، با او همراه میشود.
برخی تبلیغاتهای اسپانسری، محتوای درجه یک و پولی را در اختیار کاربران قرار میدهند. همین باعث میشود که اعتماد مشتریان نسبت به کسب و کار یا برند شما بیشتر شود.
خوشبختانه برای تبلیغات اسپانسری راههای بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید با توجه به شرایط و بودجه خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید.
محتوای اسپانسر شده، قراردادی سه سر برد است! مخاطب به خواستهاش میرسد؛ تولید کننده محتوا به پولش، و شما به مخاطبان و مشتریانی که نیاز دارید.
تبلیغات اسپانسری همزمان با شبکههای اجتماعی و رسانهها پیشرفت میکند و بروزرسانی میشود. این یعنی هر بار پلتفرم جدیدی به بازار بیاید، تبلیغات اسپانسری نیز آن را دنبال کرده و خود را تطابق میدهد. با اینکه این یک مزیت محسوب میشود، باعث شده نتوان معنی مشخص و کاملی برای تبلیغات اسپانسری در نظر گرفت. به همین علت است که وقتی به سمت این نوع از بازاریابی میروید، باید سه نکته زیر را بدانید.
تفاوت این دو در این است که تبلیغات اسپانسری خود یکی از زیر مجموعههای تبلیغات همسان است که با همکاری بین تولید کننده محتوا و حمایت کننده مالی انجام میشود. در واقع تمامی تبلیغات اسپانسری، تبلیغات همسان نیز هستند اما همه تبلیغات همسان، تبلیغات اسپانسری نیستند. یکی دیگر از تفاوتها این است که تبلیغات اسپانسری همزمان بخشی از بازاریابی محتوا نیز هست.
همانطور که گفتیم، هر محتوایی را میتوان به تبلیغات اسپانسری بدل کرد و نکته جالب اینجا است که در جهان امروز محتوا به هیچ چهارچوب و شکل خاصی پایبند نیست. در عوض محتوایی بازخورد بهتری دارد که خلاقانهتر باشد. با این حال پایینتر میتوانید انواع مختلفی از تبلیغات اسپانسری را پیدا کنید که بازخورد بسیار خوبی دارند.
در بین موارد بالا، شبکههای اجتماعی بالاترین بازدهی را دارند. به شکلی که حتی بزرگترین برندها و شرکتها به سمت تبلیغات اسپانسری در این پلتفرمها رفتهاند.
خیالتان را راحت کنم؛ مخاطبانی که با آنها سر و کار دارید سقوط کردن با هواپیما را به کلیک بر روی تبلیغات ترجیح میدهند! این یعنی هر چیز با اسم تبلیغات به صورت نا خودآگاه یک کلاه برداری تلقی شده و مخاطب تا جایی که بتواند از آنها دوری کند. به همین دلیل است که باید تا حد توان از تبدیل شدن تبلیغ اسپانسری به یک تبلیغ مستقیم جلوگیری کنید!
محتوایی که تولید میکنید باید همانقدری که شما و برندتان را معرفی میکند، به مخاطب اطلاعات بدهد و او را سرگرم کند. مثلا فرض کنیم که شما یک برند لباس دارید که با چرم مصنوعی لباس تولید میکنید. محتوایی که قصد حمایت از آن را دارید نباید از همان ابتدا شروع کند به تعریف از برند شما! در عوض باید این مسئله را باز کند که برای حفظ محیط زیست باید از چرم مصنوعی استفاده کرد و از فواید آن صحبت کند. در قدم بعدی است که محتوا میتواند شما را به مخاطبها معرفی کند.
تبلیغات اسپانسری میتواند به برند شما کمک کند تا جای خود را بین مخاطبین پیدا کند. این نوع تبلیغات بازدهی بسیار بالایی دارند و اعتماد و احترام مخاطبین را جلب میکنند. با استفاده از محتوای اسپانسر شده میتواند دایره مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهید. اگر تا به حال از تبلیغات بازاریابی استفاده کردهاید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
شبکههای اجتماعی هر روزه نقش پر رنگتری در زندگی ما پیدا میکنند.
اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی دنیا است.
در کنار دیگر خدمات مربوط به شبکههای اجتماعی، تولید محتوا از مهمترین آنها است.
اگر کوچکترین آشنایی و برخوری با اینترنت داشته باشید حتما از اینستاگرام و فعالیتهای آن باخبرید
اگر صاحب برندی هستید که صفحهی کاربری در اینستاگرام دارد، حتما برایتان جالب است اگر بدانید که میتوا
اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش های جذاب این شبکه اجتماعی است که شما را قادر می سازد تا به صورت جهانی
تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین شیوههای جذب فالوور، افزایش فروش و دیده شدن است.
در هر روز افراد متفاوتی که هر کدام علاقه مندی های مختلفی دارند، به اینستاگرام اضافه می شوند.
همکاران ما پاسخگو خواهند بود
نیاز به مشاوره دارید؟
021-91016097پیگیری سفارش
وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنید.